ABD Savunma Bakanlığı, Avrupa'daki ABD muharebe tugaylarını üçe düşürdü

ABD Savunma Bakanlığı (Pentagon), Avrupa'ya konuşlandırılmış ABD muharebe tugayı sayısının dörtten üçe düşürüldüğünü açıkladı.
Pentagon Sözcüsü Sean Parnell, ABD merkezli X şirketinin sosyal medya platformundaki hesabından yaptığı açıklamada, Avrupa'daki ABD askeri tugay sayısının 2021 seviyesine geri çekileceğini belirtti.
Bu kapsamda Avrupa'daki ABD muharebe tugayı sayısının dörtten üçe düşürüldüğünü aktaran Parnell, bu durumun ABD kuvvetlerinin Polonya'ya konuşlandırılmasında gecikmeye yol açacağını ifade etti.
Washington Post gazetesine göre, söz konusu tugayların her birinin yaklaşık 4 bin asker, tank ve çeşitli destek teçhizatı bulunuyor.
ABD Başkan Yardımcısı JD Vance, Polonya'daki ABD askerlerinin sayısını azaltmadıklarını, sadece asker sevkiyatını ertelediklerini belirtmişti.
Vance, Avrupa ülkeleriyle halen güçlü ilişkilerinin olduğunu ancak "Avrupa'nın kendi ayakları üzerinde durması gerektiğini" söylemişti.
- Popüler Haberler -
Roma Başsavcılığı harekete geçti: Gvir işkence soruşturmasına dahil edildi
Trump'tan katil Netanyahu'ya rest! "İran konusunda yalnız kalabilirsin"
Avrupa'nın en büyük savunma hamlesi çöktü... 100 milyar avroluk proje iptal oldu
Katil Netanyahu'dan İran'a açık tehdit: Çok daha şiddetli karşılık vereceğiz
Yaz sıcaklarında 10 meyveyle susuzluğa meydan okuyun
Güneş Sistemi'nde kayıp gezegenler iddiası! Uranüs ve Neptün'ün geçmişi şaşırtıyor



