İspanya'da mobil şebekeler neden çöktü?

İspanya, dört hafta önce yaşanan büyük çaplı elektrik kesintilerinin ardından bu kez de mobil iletişim altyapısındaki çöküşle karşı karşıya kaldı. Ülke genelinde tüm büyük operatörlerde bağlantı kesildi. Peki, İspanya'da mobil şebekeler neden çöktü?
İspanya'da Salı sabahı erken saatlerde başlayan mobil iletişim sorunu, kısa sürede ulusal düzeye ulaştı. Downdetector platformundan alınan verilere göre, saat 05.00 civarında başlayan kesintiler Movistar, Orange, Vodafone, O2 ve Digimobil gibi ülkenin önde gelen tüm mobil operatörlerini etkiledi.
Yaşanan çökme, vatandaşların hem bireysel hem de kurumsal iletişim kurmasını büyük ölçüde sekteye uğrattı. Telefon görüşmeleri yapılamazken, mobil veri bağlantıları da çalışmadı. Durum, özellikle acil yardım hatlarına ulaşmak isteyenler için ciddi bir sorun haline geldi. Peki, İspanya'da mobil şebekeler neden çöktü?
İspanya, yaklaşık dört hafta önce geniş çaplı bir elektrik kesintisi yaşamış ve altyapıdaki zayıflıklar gündeme gelmişti. Bu kez mobil ağlarda yaşanan toplu çöküş, ülkede dijital altyapı güvenliği konusundaki endişeleri yeniden artırdı.

İSPANYA'DA MOBİL ŞEBEKELER NEDEN ÇÖKTÜ?
Yetkililer henüz resmi bir açıklama yapmazken, bazı bölgelerde alternatif iletişim yolları için acil müdahale ekiplerinin görevlendirildiği bildirildi. Güvenlik uzmanları, bu tür bir arızanın arkasında devam eden elektrik altyapısı sorunları veya geniş çaplı teknik arızalar olabileceğini vurguluyor.
- Popüler Haberler -
İslam tarihine ışık tutan keşif! Önemli bulgular gün yüzüne çıktı
Akciğer sağlığı için 6 süper besin önerisi
Uzman isimden sağlıklı kilo verme çağrısı: Yoğurt kürüyle değişim başlıyor
Fazla kilolara veda etmek isteyenlere kritik ipuçları
Uzmanından evde cilt serumu tarifiyle doğal güzellik önerisi
Zerdeçal kürüyle hızlı kilo kaybı: 3 günde 3 kilo verdiren doğal tarif



