ANASAYFA
TV PROGRAMLARI
PROGRAMLAR
YAYIN AKIŞI
CANLI YAYIN
24 RADYO
REKLAM
İLETİŞİM VE KÜNYE

Hizbullah'tan ABD ve İsrail'e 'anlaşma' resti: Aşağılayıcı ve yok hükmünde

AA - | Son Güncelleme Tarihi:
Hizbullah'tan ABD ve İsrail'e 'anlaşma' resti: Aşağılayıcı ve yok hükmünde

Washington'da atılan imzalara Hizbullah lideri Naim Kasım'dan zehir zemberek ilk tepki geldi. Lübnan-İsrail anlaşmasını "yüz karası" ilan eden Kasım, "Tüm kırmızı çizgiler aşıldı" dedi.

Kapat

HABERİN DEVAMI

Kasım, Washington'da imzalanan anlaşmaya yönelik ilk değerlendirmesini yaptı.

Lübnanlı yetkililerin bir başarı olarak gördükleri anlaşmayı "aşağılayıcı ve yok hükmünde" kabul ettiklerini söyleyen Kasım, anlaşmanın bir "yüz karası" ve "egemenlikten taviz vermek" anlamına geldiğini vurguladı.

İsrail'in İran-ABD mutabakat zaptı uyarınca Lübnan'dan çekilmesini talep eden Kasım, İsrail'in çekilmesini Lübnan genelindeki direnişin silahsızlandırılmasına bağlamanın, tüm kırmızı çizgileri aşan ve Lübnan'ı düşman İsrail'in elinde bir piyon haline getiren çok tehlikeli bir öneri olduğunu belirtti.

Anlaşmanın yapıldığına dair açıklamaların ardından başkent Beyrut'ta, Hizbullah destekçilerince lastik yakılarak yolların kapatıldığı protestolar düzenlendi.


Etiketler:
Hizbullah Naim Kasım ABD