ANASAYFA
TV PROGRAMLARI
PROGRAMLAR
YAYIN AKIŞI
CANLI YAYIN
24 RADYO
REKLAM
İLETİŞİM VE KÜNYE

Türkiye ve S.Arabistan arasında lojistik ve demiryolu hamlesi

Neslişah Yumak - | Son Güncelleme Tarihi:
Türkiye ve S.Arabistan arasında lojistik ve demiryolu hamlesi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Suudi Arabistan programı kapsamında mevkidaşı Saleh bin Nasser Al-Jasser ile bir araya geldi. Kritik görüşmede iki ülke arasında ticareti ve taşımacılığı yeni bir boyuta taşıyacak “Demiryolu Sektörü” ile “Lojistik Hizmetleri” alanlarında iki önemli Mutabakat Zaptı imzalandı.

Kapat

HABERİN DEVAMI

Irak üzerinden Türkiye'den Suudi Arabistan'a yapılan iki deneme seferinin başarıyla sonuçlandığını ve güzergahın uygulanabilirliğini kanıtladığını açıklayan Uraloğlu, transit taşımacılığın Avrupa ve Körfez bölgesine erişim açısından kritik olduğunu vurguladı.

Uraloğlu, iki ülke arasında otoyol bağlantısının yanı sıra doğrudan bir demiryolu ağının kurulması, yüksek hızlı tren sistemleri ve araç üretimi konularında işbirliği mesajı verdi. İmzalanan anlaşmalarla lojistik merkezlerin inşası ve yönetimi hız kazanacak; demiryolunda ise sinyalizasyon, dijitalleşme, Ar-Ge ve sanayinin yerlileştirilmesi gibi teknik alanlarda ortak çalışmalar kurumsal bir çatı altında yürütülecek.


Etiketler:
demiryolu sektörü lojistik hizmetleri mevkidaş buluşması