Türkiye ve S.Arabistan arasında lojistik ve demiryolu hamlesi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Suudi Arabistan programı kapsamında mevkidaşı Saleh bin Nasser Al-Jasser ile bir araya geldi. Kritik görüşmede iki ülke arasında ticareti ve taşımacılığı yeni bir boyuta taşıyacak “Demiryolu Sektörü” ile “Lojistik Hizmetleri” alanlarında iki önemli Mutabakat Zaptı imzalandı.
Irak üzerinden Türkiye'den Suudi Arabistan'a yapılan iki deneme seferinin başarıyla sonuçlandığını ve güzergahın uygulanabilirliğini kanıtladığını açıklayan Uraloğlu, transit taşımacılığın Avrupa ve Körfez bölgesine erişim açısından kritik olduğunu vurguladı.

Uraloğlu, iki ülke arasında otoyol bağlantısının yanı sıra doğrudan bir demiryolu ağının kurulması, yüksek hızlı tren sistemleri ve araç üretimi konularında işbirliği mesajı verdi. İmzalanan anlaşmalarla lojistik merkezlerin inşası ve yönetimi hız kazanacak; demiryolunda ise sinyalizasyon, dijitalleşme, Ar-Ge ve sanayinin yerlileştirilmesi gibi teknik alanlarda ortak çalışmalar kurumsal bir çatı altında yürütülecek.
- Popüler Haberler -
Rize'de katliam gibi kaza: 4 ölü 3 ağır yaralı
İzmir'de düzensiz göçmen operasyonu: 24'ü yakalandı 35 kişi kurtarıldı
İlaç devleri sıraya girdi: Aksaray'ın ata tohumu Rusya ve İspanya yolcusu
Londra'da tarihi tanıtım: Türkiye'nin "COP31 Vizyon Belgesi" ilk kez dünyaya sunuldu
JETCO öncesi flaş mesajlar: Türkiye ve Lüksemburg ticarette devler ligine oynuyor
Kuyruklu cehalet kameralarda! Müslümanlıktan bihaber ahkam kesti: Hangi tarikat bu?



