Türkiye'den ocak-kasım döneminde 14,4 milyon dolarlık hamsi ihraç edildi

Türkiye'den ocak-kasım döneminde yapılan hamsi ihracatı 14 milyon 461 bin 898 dolara ulaştı.
Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Hamdi Gürdoğan, Türkiye'den yılın 11 ayında 3 bin 327 ton hamsi ihraç edildiğini söyledi.
İhracattan 14 milyon 461 bin 898 dolar kazanç sağlandığını dile getiren Gürdoğan, "Ülkemizden geçen yılın aynı döneminde ise 2 bin 717 ton karşılığı 13 milyon 548 bin 674 dolarlık hamsi dış satımı yapılmıştı. Böylece hamsi ihracatımız geçen yılın aynı dönemine göre miktarda yüzde 22, değerde yüzde 7 arttı." ifadesini kullandı.
Gürdoğan, bu dönemde 20 ülkeye dış satım yapıldığına işaret ederek, Belçika, Fransa ve Almanya'nın en fazla hamsi ihraç edilen ülkeler olduğunu belirtti.
Belçika'ya ocak-kasım öneminde 4 milyon 340 bin 982 dolarlık hamsi ihraç edildiğine dikkati çeken Gürdoğan, Belçika'yı 4 milyon 158 bin 532 dolarla Fransa, 2 milyon 31 bin 257 dolarla Almanya'nın takip ettiğini dile getirdi.
Ahmet Hamdi Gürdoğan, yılın tamamlanmasına kısa bir süre kaldığını, hedeflerinin geçen yılın rakamlarını aşarak hamsi ihracatını üst seviyelere taşımak olduğunu kaydetti.
- Popüler Haberler -
Halkalı-Kapıkule'den sonra sıra onda: Kuzey Demiryolu Geçişi'ne AYB desteği
Cumhurbaşkanı Erdoğan dev hedefi açıkladı: Polonya ile ticarette yeni rota 15 milyar dolar
Samed Ağırbaş Londra Borsası'nın açılış gongunu çaldı: Dünyanın daha fazla vaade değil, ilerlemeye ihtiyacı var
Bakan Bayraktar: Ortak geleceğe liderlik etmeye ve iş birliğine hazırız
Türkiye ile Ermenistan arasında ulaşım bağlantılarında süreç ilerliyor
Amasya'da kiraz hasadı başladı: 50 bin ton rekolte bekleniyor



