Taksimetre kapanınca fiş otomatik çıkacak... Takside yeni dönem

Hazine ve Maliye Bakanlığınca hazırlanan “Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği”, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Tebliğ ile taksi işletmecilerine taksimetrelerle entegre çalışan "taksi mali cihaz" kullanma ve kartla ödeme kabul etme zorunluluğu getirildi. Bu cihazlar, taksimetrelerle bağlantılı çalışacak, çevrim içi veri aktarımı yapabilecek ve bünyesinde EFT-POS özelliğini barındıracak. Bu sayede yolculuk ücreti taksimetreden cihaza otomatik aktarılacak, elle tutar girişi yapılamayacak. Taksimetre kapandığında cihazlardan otomatik fiş veya belge düzenlenecek, aksi halde yeni yolculuk başlamayacak. Ödeme kartla yapıldığında, hem banka POS bilgilerini hem de mali fişi içeren "bütünleşik fiş" veya "e-Belge" düzenlenecek. Bu sayede vergi güvenliğinin en üst seviyeye çıkarılması sağlanacak.
- Popüler Haberler -
Küresel fırtınada güvenli liman Türkiye! 290 milyar dolarlık yatırım çekti, hedef daha büyük
Anthropic'ten yapay zeka işsizliği için kritik öneriler
Bakan Uraloğlu: Ulaştırma altyapısına 355 milyar dolarlık yatırım gerçekleştirdik
Bakan Şimşek: Terörsüz Türkiye'nin ekonomik potansiyeli artacak
TCMB Başkanı Karahan: Fiyat ve finansal istikrar için politika araçları kullanılacak
Türkiye'nin nükleer rüyasında tarihi eşik! Akkuyu'nun kalbine ilk yükleme yapıldı



