Taksimetre kapanınca fiş otomatik çıkacak... Takside yeni dönem

Hazine ve Maliye Bakanlığınca hazırlanan “Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği”, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Tebliğ ile taksi işletmecilerine taksimetrelerle entegre çalışan "taksi mali cihaz" kullanma ve kartla ödeme kabul etme zorunluluğu getirildi. Bu cihazlar, taksimetrelerle bağlantılı çalışacak, çevrim içi veri aktarımı yapabilecek ve bünyesinde EFT-POS özelliğini barındıracak. Bu sayede yolculuk ücreti taksimetreden cihaza otomatik aktarılacak, elle tutar girişi yapılamayacak. Taksimetre kapandığında cihazlardan otomatik fiş veya belge düzenlenecek, aksi halde yeni yolculuk başlamayacak. Ödeme kartla yapıldığında, hem banka POS bilgilerini hem de mali fişi içeren "bütünleşik fiş" veya "e-Belge" düzenlenecek. Bu sayede vergi güvenliğinin en üst seviyeye çıkarılması sağlanacak.
- Popüler Haberler -
Dünyada dengeler değişti, siparişler Türkiye'ye yağıyor: Giden müşteriler geri dönüyor
Esnafa çifte müjde: Ticari plaka satışında vergi ve KDV muafiyeti yasalaştı
Türkiye'den dünya devlerine çağrı: Harekete geçmemenin maliyeti çok daha fazla olur
Fahiş fiyattan gıda güvenliğine sıkı takip: Kamuda 103 birim için düğmeye basıldı
Niğde'de kar ve yağmur suları göletlerde depolanarak sanayide kullanılıyor
Bakan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşümü yol haritasını uluslararası yatırımcılarla paylaştı



