Faturanın yüzde 30'u devletten!

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, sanayi tesisleri ve hizmet sektörü için enerji verimliliğini ve karbon salınımını azaltmayı hedefleyen Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı'nı hayata geçiriyor. Performans kriterlerini karşılayan toplam 20 işletmeye enerji giderlerinin yüzde 30'u oranında hibe verilecek.
Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, EKA Destek Programı ile sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin enerji yoğunluğunu, spesifik enerji tüketimini veya karbon emisyon yoğunluğunu azaltmaları teşvik edilecek.
Programla enerji verimliliğinin artırılması, işletmelerin üretim maliyetlerinin düşürülmesi, uluslararası rekabet gücünün desteklenmesi ve düşük karbonlu ekonomiye geçişin hızlandırılması hedefleniyor.
Bu kapsamda, Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı'na (COP31) Türkiye'nin ev sahipliği yapacağı 2026 yılına özel olarak karbon emisyon yoğunluğu kriteri önceliklendirilecek.
Başvurular arasından karbon emisyonunu en fazla azaltan işletmeler destekten yararlanacak. Sanayi sektöründe ilk 10, ticari binalar ve hizmet sektöründe ise ilk 10 işletme olmak üzere toplam 20 işletmeye hibe verilecek.
Belirlenen performans kriterlerini karşılayan işletmelere, başvuru yapılan yıldaki enerji giderlerinin yüzde 30'u nakdi hibe olarak ödenecek.
- DESTEK ÜST LİMİTİ 18 MİLYON LİRAYI AŞIYOR
EKA Destek Programı kapsamında 2026 yılı için destek üst limiti 18 milyon 61 bin 775 lira olarak belirlendi. Destek tutarı her yıl yeniden değerleme oranına göre güncellenecek.
İşletmeler başvurularını, e-Devlet entegrasyonuyla çalışan Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirebilecek.
Teknik değerlendirme ve doğrulama süreçlerinin ardından performans kriterlerini sağlayan işletmeler bütçe imkanları doğrultusunda desteklenecek.
- YATIRIM VE PERFORMANS BİRLİKTE DESTEKLENECEK
Bakanlık, halen yürürlükte bulunan Verimlilik Artırıcı Proje (VAP) Destek Programı kapsamında da enerji verimliliği yatırımlarının yüzde 30'una kadar, 27 milyon 92 bin 663 liraya varan hibe desteği sağlamayı sürdürüyor.
EKA Destek Programı'nın devreye alınmasıyla işletmeler, hem enerji verimliliği yatırımları aşamasında hem de yatırım sonrasında elde ettikleri performans sonuçlarına göre desteklenmiş olacak.
- Popüler Haberler -
DHMİ'nin paydaşı olduğu ATMOSPHER Projesi AB desteği almaya hak kazandı
Cumhurbaşkanı not aldı, gözler Karabük-Yenice yolunda
Emekliye "enflasyon farkı" güvencesi! Otomatik olarak güncellenecek
Aşırı sıcaklar tarımsal üretim için büyüyen risk haline geliyor
Yenilenebilir enerji üretimi mayısta zirveye ulaştı
Evliler mi bekarlar mı daha çok televizyon izliyor? İşte cevabı...



